Poslání služby
Podporujeme život seniora a zdravotně postiženého v jeho přirozeném prostředí.
Cíle služby
Hlavním cílem předmětné služby je prostřednictvím předem sjednaných hlavních úkonů, zaměřených na pomoc při: péči o vlastní osobu, při osobní hygieně, při poskytnutí stravy, při zajištění chodu domácnosti, při zprostředkování kontaktu se společenským prostředím nebo fakultativních úkonů zajistit a zachovat stávající kvalitu života uživatelů v jejich přirozeném prostředí a maximálně oddálit službu rezidenčního nebo-li pobytového typu.
Zásady služby:
Komu je služba určena (Cílovou skupinou jsou):
Komu není služba určena (Cílovou skupinou nejsou):
Nabídka poskytovaných služeb a jejich ceny platné od 1. 3. 2023
Poskytované úkony se dělí na:
Finanční spoluúčast je stanovena v souladu s vyhl. č. 505/2006 Sb., k provedení zákona o sociálních službách, v platném znění. Přičemž budou zohledněny příjmové poměry uživatele(zda je uživatel příjemcem příspěvku na péči)a dále časová, materiální a fyzická náročnost poskytovaného úkonu.
Výše spoluúčasti může být v případě zvýšení nákladů na provoz upravena až na maximální částky stanovené uvedenou vyhláškou.
Bezplatná péče
Ze zákona mají na bezplatnou pečovatelskou službu nárok účastníci odboje, soudně či mimosoudně rehabilitovaní dle příslušných předpisů nebo pozůstalí po těchto osobách, pokud jsou starší než 70 let. V případě, že nárok uplatníte, je třeba jej prokázat příslušným dokladem a předložit jeho fotokopii (soudní rozsudek, rozhodnutí o mimosoudní rehabilitaci, příp. rozhodnutí o přiznání vdovského důchodu).
CO UDĚLAT V PŘÍPADĚ ZÁJMU O SLUŽBU
Podání žádosti
Žádost se podává na předepsaném tiskopise, který je možno získat na pracovištích poskytovatele, vyzvednout na obecním či městském úřadě v místě působení služby. V odůvodněných případech (imobilita, poruchy orientace), ho lze zájemci doručit osobně či zaslat poštou.
Vstupní dotazník
Vyplnění vstupního dotazníku je jedním z podkladů pro rozhodnutí o uzavření smlouvy s uživatelem. Na otázky, na něž nechcete odpovídat, neodpovídejte.
PRŮBĚH SLUŽBY
Pečovatelská služba je poskytována v obcích, se kterými byla uzavřena smlouva jejich finanční spoluúčasti. Stávající působnost může být rozšířena na základě poptávky občanů z jiných obcí,ve kterých mají trvalý pobyt.
V současné době jsou jednotlivé úkony poskytovány za těchto podmínek:
Dovážka a donáška oběda, kapacita:
75 obědů – Vrbensko
50 obědů – Albrechticko
30 obědů – Bruntálsko
Časové vymezení: pracovní dny od 10 - 14 hod s výjimkou celozávodních dovolených dodavatelů stravy (v Horním Benešově pouze v době školního vyučování, pokud nebude předem dohodnut náhradní dodavatel)
Dodavatelé stravy:
Žádný z dodavatelů nenabízí dietní a diabetickou stravu.
Jídlonosiče, jejich údržba a ochrana:
Společnost propůjčuje k rozvozu a donášce obědů uživatelům jídlonosiče s termoobalem, které jsou k těmto účelům schváleny orgánem hygienické správy.
V případě dovážky oběda se jídlonosiče myjí ve střediscích pečovatelské služby, přičemž uživatel má k dispozici jeden termoobal a dvě vnitřní sady. V případě donášky a podání oběda se jídlonosiče umývají v domácnosti uživatele.
V případě ztráty či poškození jídlonosiče je uživatel povinen uhradit náhradu v rozsahu poškození.
Placení obědů:
Placení obědů probíhá individuálně dle příslušných středisek.
Kapacita: 13 celých pracovních úvazků a dohody o pracovní činnosti
Časové vymezení: pondělí – pátek 7,00 – 12,00 a 12,30 – 15,30 hod.
individuálně lze sjednat služby pro odpoledne, večer a víkend
Kontakty
HELP-IN, o.p.s., U Rybníka 4, 792 01 Bruntál
kontaktní osoba: Ing. Bc. Alena Skácelová, Ph.D., vedoucí pečovatelské služby
mobil: 733 535 582
e-mail: help-pecovatel@atlas.cz